نمایه کلیدواژه ها

آ

ا

  • ابن صائغ هنجارگریزی زبانی فواصل آیات از دیدگاه ابن صائغ (مطالعه موردی: 15 جزء آغازین قرآن) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 79-104]
  • استعاره بررسی طرح‌واره تصویری سوره یوسف (ع) بر مبنای نظریۀ زبان‌شناسی شناختی جانسون [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 21-50]
  • اسلوب‌های شرطی ارتباط و پیوند شرط و جواب شرط در اسالیب شرطی زبان عربی با تکیه بر آیات قرآن کریم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 81-96]
  • افعال ایستا تحلیل و تبیین ساخت‌های ایستا در زبان عربی بر پایه دستور نقش و ارجاع همراه با شواهدی از قرآن کریم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 131-164]
  • الشرح به هم پیوستگی متنی در دو سوره «الضحی» و «الشرح» (تحلیلی مبتنی بر نظریه زبانشناختی نقش‌گرای هلیدی) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 165-199]
  • الضحی به هم پیوستگی متنی در دو سوره «الضحی» و «الشرح» (تحلیلی مبتنی بر نظریه زبانشناختی نقش‌گرای هلیدی) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 165-199]
  • الگو تحلیل گفتمان‌شناختی گفتمان‌نماها در قرآن کریم: به سوی معرفی الگوی مدیریت گفتمان بر اساس متون قرآنی [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 57-78]
  • الگوی قرآن کریم تمایز سوره های مکی و مدنی بر اساس نقش‌های زبانی (مطالعه موردی سوره‌های مریم و طه، نور و احزاب بر اساس الگوی ارتباطی رومن یاکوبسن) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 97-129]
  • انسجام متنی بررسی عناصر انسجام متنی در سوره لقمان براساس نظریه نقش‌گرای مایکل هلیدی و رقیه حسن [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 127-157]
  • ایزوتسو رهیافتی تحلیلی بر خوانش آیات الهی و فهم گفتمان قرآن (در پرتو واکاوی رویکرد زبانشناختی ایزوتسو و علامه طباطبایی) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 105-126]

ب

  • برجسته ­سازی تحلیل نقش توهم اشتباه حرکات و حروف اعرابی در برجسته‌سازی زبان قرآن کریم (با محوریت نظریه لیچ) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 27-52]
  • بسط استعاری کاربست انتقادی نظریه طرحواره های تصویری «عنـد» در قـرآن در معنـاشنـاسی شنـاختـی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]
  • بلاغت کارکردهای بلاغت در انتقال مفهوم تهذیب نفس در سوره شمس [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 1-20]
  • بلاغت «بررسی تلمیحات روایی-قرآنی در مجموعه اشعار فاضل نظری» [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 51-79]
  • بلاغت قرآنی جلوه هایی از کارکرد آیرونی در نظام بلاغی قرآن کریم [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 119-143]
  • بینامتنیت بررسی بینامتنیت قرآنی غزلیات فیض کاشانی بر اساس نظریه ی ژرار ژنت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 179-207]

ت

  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل گفتمان انتقادی سوره قصص بر اساس رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 145-176]
  • تلمیح «بررسی تلمیحات روایی-قرآنی در مجموعه اشعار فاضل نظری» [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 51-79]
  • تهذیب نفس کارکردهای بلاغت در انتقال مفهوم تهذیب نفس در سوره شمس [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 1-20]

د

  • داستان سازه های فاصله ای راوی از روایت در داستان های قرآنی (با تکیه بر نظریه شلومیث ریمون کنان) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 1-26]
  • دستور نقش و ارجاع تحلیل و تبیین ساخت‌های ایستا در زبان عربی بر پایه دستور نقش و ارجاع همراه با شواهدی از قرآن کریم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 131-164]

ر

  • رابطه سبب و مسبب ارتباط و پیوند شرط و جواب شرط در اسالیب شرطی زبان عربی با تکیه بر آیات قرآن کریم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 81-96]
  • رقیه حسن بررسی عناصر انسجام متنی در سوره لقمان براساس نظریه نقش‌گرای مایکل هلیدی و رقیه حسن [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 127-157]
  • روابط بینامتنی بررسی بینامتنیت قرآنی غزلیات فیض کاشانی بر اساس نظریه ی ژرار ژنت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 179-207]
  • روایت سازه های فاصله ای راوی از روایت در داستان های قرآنی (با تکیه بر نظریه شلومیث ریمون کنان) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 1-26]
  • روایت­های قرآنی «بررسی تلمیحات روایی-قرآنی در مجموعه اشعار فاضل نظری» [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 51-79]
  • رویکرد زبان‌شناختی رهیافتی تحلیلی بر خوانش آیات الهی و فهم گفتمان قرآن (در پرتو واکاوی رویکرد زبانشناختی ایزوتسو و علامه طباطبایی) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 105-126]

ز

  • زبان‌شناسی شناختی بررسی طرحواره‌های تصویری قرآن کریم بر اساس نظریة جانسون (مطالعة موردی سورة صافات) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 30-56]
  • زبان معیار هنجارگریزی زبانی فواصل آیات از دیدگاه ابن صائغ (مطالعه موردی: 15 جزء آغازین قرآن) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 79-104]

ژ

  • ژرار ژنت بررسی بینامتنیت قرآنی غزلیات فیض کاشانی بر اساس نظریه ی ژرار ژنت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 179-207]

س

  • ساخت‌های ایستا در قرآن تحلیل و تبیین ساخت‌های ایستا در زبان عربی بر پایه دستور نقش و ارجاع همراه با شواهدی از قرآن کریم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 131-164]
  • سکوت تحلیل کاربست گفتمان سکوت در سوره مبارکه یوسف (ع) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 1-29]
  • سورة صافات بررسی طرحواره‌های تصویری قرآن کریم بر اساس نظریة جانسون (مطالعة موردی سورة صافات) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 30-56]
  • سوره شمس کارکردهای بلاغت در انتقال مفهوم تهذیب نفس در سوره شمس [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 1-20]
  • سوره لقمان بررسی عناصر انسجام متنی در سوره لقمان براساس نظریه نقش‌گرای مایکل هلیدی و رقیه حسن [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 127-157]
  • سوره‌های مکی و مدنی تمایز سوره های مکی و مدنی بر اساس نقش‌های زبانی (مطالعه موردی سوره‌های مریم و طه، نور و احزاب بر اساس الگوی ارتباطی رومن یاکوبسن) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 97-129]
  • سوره یوسف تحلیل کاربست گفتمان سکوت در سوره مبارکه یوسف (ع) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 1-29]
  • سورۀ قصص تحلیل گفتمان انتقادی سوره قصص بر اساس رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 145-176]
  • سورۀ یوسف (ع) بررسی طرح‌واره تصویری سوره یوسف (ع) بر مبنای نظریۀ زبان‌شناسی شناختی جانسون [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 21-50]

ش

  • شلومیث رمون کنان سازه های فاصله ای راوی از روایت در داستان های قرآنی (با تکیه بر نظریه شلومیث ریمون کنان) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 1-26]

ص

  • صناعات ادبی قرآن جلوه هایی از کارکرد آیرونی در نظام بلاغی قرآن کریم [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 119-143]

ط

  • طرحوارة تصویری بررسی طرحواره‌های تصویری قرآن کریم بر اساس نظریة جانسون (مطالعة موردی سورة صافات) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 30-56]
  • طرح­واره­های تصویری کاربست انتقادی نظریه طرحواره های تصویری «عنـد» در قـرآن در معنـاشنـاسی شنـاختـی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]
  • طرح‌وارۀ تصویری بررسی طرح‌واره تصویری سوره یوسف (ع) بر مبنای نظریۀ زبان‌شناسی شناختی جانسون [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 21-50]
  • طنز جلوه هایی از کارکرد آیرونی در نظام بلاغی قرآن کریم [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 119-143]

ع

  • علامه طباطبایی رهیافتی تحلیلی بر خوانش آیات الهی و فهم گفتمان قرآن (در پرتو واکاوی رویکرد زبانشناختی ایزوتسو و علامه طباطبایی) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 105-126]
  • علم نحو ارتباط و پیوند شرط و جواب شرط در اسالیب شرطی زبان عربی با تکیه بر آیات قرآن کریم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 81-96]
  • عند کاربست انتقادی نظریه طرحواره های تصویری «عنـد» در قـرآن در معنـاشنـاسی شنـاختـی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]

ف

  • فاصله راوی سازه های فاصله ای راوی از روایت در داستان های قرآنی (با تکیه بر نظریه شلومیث ریمون کنان) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 1-26]
  • فاضل نظری «بررسی تلمیحات روایی-قرآنی در مجموعه اشعار فاضل نظری» [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 51-79]
  • فرانقش­های زبانی به هم پیوستگی متنی در دو سوره «الضحی» و «الشرح» (تحلیلی مبتنی بر نظریه زبانشناختی نقش‌گرای هلیدی) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 165-199]
  • فرانقش‌های زبانی به هم پیوستگی متنی در دو سوره «الضحی» و «الشرح» (تحلیلی مبتنی بر نظریه زبانشناختی نقش‌گرای هلیدی) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 165-199]
  • فراهنجاری دستوری فراهنجاری دستوری فصل و وصل در قرآن کریم با تکیه بر نظریۀ متنیت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 83-118]
  • فصل و وصل فراهنجاری دستوری فصل و وصل در قرآن کریم با تکیه بر نظریۀ متنیت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 83-118]
  • فواصل آیات هنجارگریزی زبانی فواصل آیات از دیدگاه ابن صائغ (مطالعه موردی: 15 جزء آغازین قرآن) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 79-104]
  • فیض کاشانی بررسی بینامتنیت قرآنی غزلیات فیض کاشانی بر اساس نظریه ی ژرار ژنت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 179-207]

ق

  • قاعده ­افزایی تحلیل نقش توهم اشتباه حرکات و حروف اعرابی در برجسته‌سازی زبان قرآن کریم (با محوریت نظریه لیچ) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 27-52]
  • قاعده­ کاهی تحلیل نقش توهم اشتباه حرکات و حروف اعرابی در برجسته‌سازی زبان قرآن کریم (با محوریت نظریه لیچ) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 27-52]
  • قرآن بررسی بینامتنیت قرآنی غزلیات فیض کاشانی بر اساس نظریه ی ژرار ژنت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 179-207]
  • قرآن کاربست انتقادی نظریه طرحواره های تصویری «عنـد» در قـرآن در معنـاشنـاسی شنـاختـی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]
  • قرآن بررسی طرح‌واره تصویری سوره یوسف (ع) بر مبنای نظریۀ زبان‌شناسی شناختی جانسون [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 21-50]
  • قرآن هنجارگریزی زبانی فواصل آیات از دیدگاه ابن صائغ (مطالعه موردی: 15 جزء آغازین قرآن) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 79-104]
  • قرآن رهیافتی تحلیلی بر خوانش آیات الهی و فهم گفتمان قرآن (در پرتو واکاوی رویکرد زبانشناختی ایزوتسو و علامه طباطبایی) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 105-126]
  • قرآن­ کریم تحلیل نقش توهم اشتباه حرکات و حروف اعرابی در برجسته‌سازی زبان قرآن کریم (با محوریت نظریه لیچ) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 27-52]
  • قرآن کریم فراهنجاری دستوری فصل و وصل در قرآن کریم با تکیه بر نظریۀ متنیت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 83-118]
  • قرآن کریم سازه های فاصله ای راوی از روایت در داستان های قرآنی (با تکیه بر نظریه شلومیث ریمون کنان) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 1-26]
  • قرآن کریم ارتباط و پیوند شرط و جواب شرط در اسالیب شرطی زبان عربی با تکیه بر آیات قرآن کریم [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 81-96]
  • قرآن کریم به هم پیوستگی متنی در دو سوره «الضحی» و «الشرح» (تحلیلی مبتنی بر نظریه زبانشناختی نقش‌گرای هلیدی) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 165-199]
  • قرآن کریم تحلیل کاربست گفتمان سکوت در سوره مبارکه یوسف (ع) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 1-29]
  • قرآن کریم بررسی طرحواره‌های تصویری قرآن کریم بر اساس نظریة جانسون (مطالعة موردی سورة صافات) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 30-56]
  • قسم کارکردهای بلاغت در انتقال مفهوم تهذیب نفس در سوره شمس [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 1-20]

گ

  • گفتمان سکوت تحلیل کاربست گفتمان سکوت در سوره مبارکه یوسف (ع) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 1-29]
  • گفتمان‌نماها تحلیل گفتمان‌شناختی گفتمان‌نماها در قرآن کریم: به سوی معرفی الگوی مدیریت گفتمان بر اساس متون قرآنی [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 57-78]

ل

  • لیچ تحلیل نقش توهم اشتباه حرکات و حروف اعرابی در برجسته‌سازی زبان قرآن کریم (با محوریت نظریه لیچ) [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 27-52]

م

  • مایکل هلیدی بررسی عناصر انسجام متنی در سوره لقمان براساس نظریه نقش‌گرای مایکل هلیدی و رقیه حسن [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 127-157]
  • متنیت فراهنجاری دستوری فصل و وصل در قرآن کریم با تکیه بر نظریۀ متنیت [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 83-118]
  • متون قرآنی تحلیل گفتمان‌شناختی گفتمان‌نماها در قرآن کریم: به سوی معرفی الگوی مدیریت گفتمان بر اساس متون قرآنی [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 57-78]
  • مجاورت کاربست انتقادی نظریه طرحواره های تصویری «عنـد» در قـرآن در معنـاشنـاسی شنـاختـی [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]
  • مدیریت گفتمان تحلیل گفتمان‌شناختی گفتمان‌نماها در قرآن کریم: به سوی معرفی الگوی مدیریت گفتمان بر اساس متون قرآنی [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 57-78]
  • معناشناسی رهیافتی تحلیلی بر خوانش آیات الهی و فهم گفتمان قرآن (در پرتو واکاوی رویکرد زبانشناختی ایزوتسو و علامه طباطبایی) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 105-126]
  • موسیقی آیات کارکردهای بلاغت در انتقال مفهوم تهذیب نفس در سوره شمس [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 1-20]

ن

  • نظریة جانسون بررسی طرحواره‌های تصویری قرآن کریم بر اساس نظریة جانسون (مطالعة موردی سورة صافات) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 30-56]
  • نظریه‌ ارتباطی تمایز سوره های مکی و مدنی بر اساس نقش‌های زبانی (مطالعه موردی سوره‌های مریم و طه، نور و احزاب بر اساس الگوی ارتباطی رومن یاکوبسن) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 97-129]
  • نظریه زبان‌شناسی نقش‌گرا بررسی عناصر انسجام متنی در سوره لقمان براساس نظریه نقش‌گرای مایکل هلیدی و رقیه حسن [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 127-157]
  • نظریه هلیدی به هم پیوستگی متنی در دو سوره «الضحی» و «الشرح» (تحلیلی مبتنی بر نظریه زبانشناختی نقش‌گرای هلیدی) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 165-199]
  • نقد ادبی جلوه هایی از کارکرد آیرونی در نظام بلاغی قرآن کریم [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 119-143]
  • نقش‌های زبان تمایز سوره های مکی و مدنی بر اساس نقش‌های زبانی (مطالعه موردی سوره‌های مریم و طه، نور و احزاب بر اساس الگوی ارتباطی رومن یاکوبسن) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 97-129]
  • نورمن فرکلاف تحلیل گفتمان انتقادی سوره قصص بر اساس رویکرد نورمن فرکلاف [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 145-176]

و

  • واژگان کلیدی: آیرونی جلوه هایی از کارکرد آیرونی در نظام بلاغی قرآن کریم [دوره 9، شماره 1، 1400، صفحه 119-143]

ه

  • هنجارگریزی هنجارگریزی زبانی فواصل آیات از دیدگاه ابن صائغ (مطالعه موردی: 15 جزء آغازین قرآن) [دوره 9، شماره 3، 1400، صفحه 79-104]

ی

  • یاکوبسن تمایز سوره های مکی و مدنی بر اساس نقش‌های زبانی (مطالعه موردی سوره‌های مریم و طه، نور و احزاب بر اساس الگوی ارتباطی رومن یاکوبسن) [دوره 9، شماره 2، 1400، صفحه 97-129]