1 ـ ابن جماعة، بدر الدین،(1990)، کشف المعانی فی المتشابه من المثانی، تحقیق عبدالجواد الخلف، المنصوره(مصر)دار الوفا.
2 ـ ابن منظور ،(1990) لسان العرب ،بیروت دار صادر.
3 ـ ابو شادی، مصطفی عبدالسلام محمد،(1991 م) و(1412)، الحذف البلاغی فی القرآن، قاهره، مکتبة القرآن للطبع و النشر.
3 ـ امینی، عبد المومن، (1391)، «قاعده سیاق در تعیین مفاهیم»، مجله کوثر معارف، بهار، شماره 261، صص295 – 330.
4 ـ باقریان محمد،(1385)، «استقلال معنایی فرازهای قرآنی»، نشریه معرفت، ج یک ص 12 شماره 107.
5 ـ تمّام حسان عمر،(2006م ) اللغة العربیة معناها ومبناها، الطبعة الخامسة، مصر،عالم الکتب.
6 ـ جوادی آملی (1378) تفسیر تسنیم ج1،قم ، مرکز نشر اسراء.
7 ـ الخطیبالإسکافی، محمد بن عبدلله( 1418ه ق) ، درة التنزیل وغرة التأویل/ تحقیق محمد مصطفى آیدن، إشراف عبد الستار فتح الله سعید، جامعة ام القری مکة المکرمة.
8 ـ راغب اصفهانی محمد،(1412 هق)المفردات فی غریب القرآن،دمشق وبیروت،دارالعلم الشامیة.
9 ـ رستمیان، مرضیه،(1390) «بررسی تطبیقی نظریه بافت با سیاق حالیه،برون متنی از نظر فرث، هایمز و لوئیس»، دوفصلنامه تخصصی پژوهشی میان رشته ای قرآن کریم، سال دوم شماره 4.
10 ـ رجبی، محمود، (1383) روش تفسیر قرآن، قم پژوهشکده حوزه و دانشگاه.
11 ـ زرکشی محمدبن بهادر،البرهان فی علوم القرآن،تحقیق ابراهیم عبدلله کردی انتشارات دارالمعرفة بیروت وکتابخانه اینترنتی مدرسه فقاهت.
12 ـ السامرایی،فاضل صالح، (2008م) أسئلة بیانیة فی القرآن الکریم،الإمارات،مکتبة الصحابة.
13 ـ ............ ..... (2006 م ) بلاغة الکلمه فی التعبیر القرآنی، مصر- قاهره ،الطبع الثانی، شرکة العاتک للنشر.
14 ـ ...................................، (1998م) التعبیر القرانی، اردن، دار عمار.
15 ـ ستوده نیا، محمد رضا و سعید آخوندی و سید مهدی سلطانی، ...،( 1394)«بررسی تطبیقی سیاق از نظر قرآن پژوهان»، فصلنامه مطالعات قرآنی ،پاییز ،شماره 15، صص 61 – 87.
16 ـ عوا، سلوی محمد.(1382)،الوجوه و النظائر فی القرآن الکریم، ترجمه حسین سیدی، مشهد مقدس، آستان قدس رضوی.
17 ـ شاکر، محمدکاظم (1382)، مبانی و روشهای تفسیری، قم ، مرکز جهانی علوم اسلامی.
18 ـ شریف محمد ابراهیم، (1402 هق)، اتجاهات التجدید، قاهره ، دارالتراث.
19 ـ الشریف الرضی ،محمد حسین ،(1406) حقایق التاویل فی متشابه التنزیل، شارح کاشف الغطا، دارالاضوا ،بیروت.
20 ـ صدر، محمد باقر، (1986) دروس فی علم الاصول، بیروت، دار الکتاب اللبنانی.
21 ـ طباطبایی، محمد حسین،(1376) المیزان ،ج 11ترجمه فارسی،قم،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.( کتابخانه اینترنتی فقاهت)
22 ـ طباطبایی محمد حسین، المیزان ،ج20 ،ترجمه فارسی، کتابخانه اینترنتی فقاهت.
23 ـ طریحی، فخر الدین،(1375 ه ش) مجمع البحرین،تهران ،کتابفروشی مرتضوی.
24 ـ عبد الرحیم عبد الغفار(بی تا) الامام محمد عبده و منهجه فی التفسیر، قاهره، المرکز العربی للثقافة و العلوم.
25 ـ عثمان محمد رجب (2003 م)« مفهوم السیاق وانواعه ومجالاته فی تحدید العلاقات الدلالیة» مجله اللغة العربیة، قاهره، العدد 4 ،المجلد السادس ،صص 93- 162
26 ـ غرناطی، ابن زبیر، ملاک التاویل القاطع بذوی الالحاد والتعطیل، کتابخانه مدرسه فقاهت lib.eshia.ir
27 ـ الفراهیدی، خلیل بن احمد ، العین، محقق ابراهیم سامرایی ،قم، انتشارات هجرت- وسی دی نورالانوار3.
28 ـ کرمانی محمود بن حمزه برهان الدین ،البرهان(اسرار التکرار فی القران البرهان فی توجیه متشابه القران) به کوشش عبدالقادر احمد،دارالفضیله
29 ـ کریمی نیا مرتضی،(1384)،« امین خولی وبنیانگذاری مکتب ادبی» مجله برهان و عرفان، سال دوم شماره 6 صص 96 - 110
30 ـ کنعانی سیدحسن (1384)«سیر تحول کاربرد سیاق در تفسیر»، فصلنامه مشکوة شماره 87 صص 28- 42
31 ـ المطعنی، عبد العظیم، (1992)م، خصائص التعبیر القرآنیة، (رسالة الدکتورا فی الازهر) مصر، مکتبة الوهبة.